بک لاگ (Backlog) محصول چیست؟
اگر بخواهیم به زبان ساده تعریف کنیم بک لاگ ( Backlog ) محصول یک لیست اولویت بندی شده از تمام چیزهایی است که نیاز است در محصول گنجانده شود و همچنین به عنوان منبع الزامات هرگونه تغییرات در محصول شناخته میشود.
مسئولیت به روزرسانی، دسترسی و طبقه بندی اقلام بک لاگ ( Backlog ) برعده مالک محصول است.
بک لاگ ( Backlog ) محصول هیچ گاه کامل نمی شود از آنجایی که تغییرات نیازها هیچگاه متوقف نمی شود با رشد و توسعه محصول بک لاگ ( Backlog ) نیز به صورت داینامیک ارتقا می یابد. این تغییر برای شناخت نیاز محصول در جهت مناسب بودن، قابل رقابت بودن و سودمند بودن می باشد. در واقع تا زمانی که محصول هست بک لاگ محصول هم هست.
هر مورد از بک لاگ محصول دارای ویژگی هایی از جمله شرح، برآورد، رتبه و ارزش آن است.

اصلاح و بازبینی بک لاگ (Refinement, Grooming) چیست؟
ابن بخش شامل افزودن جزئیات، تخمین ها و مرتب کردن توالی آیتم ها به صورت مداوم می باشد.
مسئولیت این قسمت برعهده مالک محصول و تیم توسعه است که در استخراج جزئیات اقلام بک لاگ محصول مشارکت می کنند. جالب است بدانید در طول این بازبینی و اصلاح، آیتم های بک لاگ مدام مرور و تجدید نظر می شوند.
بک لاگ ( Backlog ) میتواند به صورت فیزیکی به شکل کارت، استیکی نوت و بورد باشد و یا به صورت الکترونیکی به شکل فایل تکست، اکسل و یا ابزارهای مدیریت بک لاگ موجود (جیرا، ترلو و …..) باشد.
بوردهای آنلاین برای تیم هایی که اعضای آن در یک مکان، مستقر نیستند مناسب تر می باشد.
از مزیت بوردهای فیزیکی می توان به پیوسته در دید بودن و امکان استفاده از آن در جلسات اشاره کرد.