طراحی تعاملی ( IxD ) چیست ؟ Interaction Design - آتی استودیو
اکتبر, 2020 بدون نظر مقالات

طراحی تعاملی

طراحی تعاملی

به زبان ساده ، طراحی تعاملی با هدف تنظیم نحوه تعامل انسانها با ماشین آلات – یا نحوه تعامل کاربران شما با محصول شما انجام می شود. این محصول یا دستگاه می تواند یک وب سایت ، یک برنامه یا  حتی دستگاهی باشد که قهوه شما را در هنگام تعطیلات درست می کند.

این تعریفی است که ما از طراحی تعاملی (IxD)  داریم:

طراحی تعاملی ( IxD ) ساختار و رفتار سیستم های تعاملی را تعریف می کند. طراحان تعاملی تلاش می کنند تا روابط معناداری بین مردم و محصولات و خدماتی که آنها استفاده می کنند ، از رایانه گرفته تا دستگاه های تلفن همراه گرفته تا وسایل و موارد دیگر، ایجاد کنند.

Interaction design Interaction design IxD IxDآیکون ها آیکون ها برقراری ارتباط برقراری ارتباط تحقیقات کاربر تحقیقات کاربر جمع بندي جمع بندي رفتار زمان طراح طراح طراحان طراحان طراحي تعاملي طراحي تعاملي طراحی UX طراحی UX كلمات كلمات کوین سیلور کوین سیلور محصول شما محصول شما محصولات محصولات موفقیت محصول موفقیت محصول نمايش بصري نمايش بصري
Interaction design Interaction design IxD IxDآیکون ها آیکون ها برقراری ارتباط برقراری ارتباط تحقیقات کاربر تحقیقات کاربر جمع بندي جمع بندي رفتار زمان طراح طراح طراحان طراحان طراحي تعاملي طراحي تعاملي طراحی UX طراحی UX كلمات كلمات کوین سیلور کوین سیلور محصول شما محصول شما محصولات محصولات موفقیت محصول موفقیت محصول نمايش بصري نمايش بصري

آیا طراحی تعاملی همان طراحی UX است؟

نه کاملا. مانند معماری اطلاعات ، طراحی تعاملی بخشی بزرگتر و گسترده تر از طراحی UX است. یافتن تعاریف مشخص از هر دو اصطلاح مشکل است ، زیرا آنها مفاهیم نسبتاً جدیدی هستند. به عنوان مثال ، طراحی تعاملی فقط در اواسط دهه 80 معنا گرفت ، زمانی که بیل موگريج و بیل ورپلانک این اصطلاح را ایجاد کردند. به طور کلی ، طراحی UX شامل تصویر بزرگتری از محصول است در حالی که طراحی تعاملی بر نحوه تعامل افراد با محصول از طریق رابط متمرکز است.
به عنوان یک طراح UX ، نگران ظاهر و احساس دکمه ها ، تحقیقات کاربر و سناریوها خواهید بود و برای آزمایش واقعی کاربر برنامه ریزی می کنید. در مقابل ، شما به عنوان یک طراحی تعاملی ، روی اقدامات و واکنشهای خاص بین کاربر و محصول تمرکز خواهید کرد.

هدف نهایی از طراحی تعامل همیشه باید كمك به کاربران در انجام هرچه راحت تر و سریعتر كاري كه مي خواهند انجام دهند باشد كه انجام آن مي تواند به طرز شگفت انگيزي سخت باشد.

٥ بعد طراحي تعاملي

١ – كلمات

کلمات در طراحی تعاملی شما یک روش قدرتمند برای برقراری ارتباط با کاربر هستند – به شرطی که کاربر شما را درک کند. قسمت مشکل در مورد کلمات داخل محصول شما این است که نمی توانید آنچه کاربران شما می دانند حدس بزنید. آیا آنها با اصطلاحاتی که شما به طور منظم استفاده می کنید آشنا هستند؟
كلمات بايد مفهوم را به ساده ترين و سريع ترين شكل ممكن به كاربر منتقل كنند.
گزینه مطمئن و توصیه شده این است که فرهنگ لغت را کنار بگذارید و روی کلماتی تمرکز کنید که کاربران شما از قبل با آنها آشنا هستند. این مسأله بسيار مهم است، زیرا این امکان را برای کاربر فراهم می کند تا به اندازه کافی محصول شما را کاوش و از آن استفاده کند. همچنین باعث مي شود محصول شما برای یادگیری نحوه استفاده آسان تر شود.

Interaction design Interaction design IxD IxDآیکون ها آیکون ها برقراری ارتباط برقراری ارتباط تحقیقات جمع بندي رفتار زمان طراح طراح طراحان طراحان طراحي تعاملي طراحي تعاملي طراحی UX طراحی UX كلمات كلمات کوین سیلور کوین سیلور محصول شما محصول شما محصولات محصولات موفقیت محصول موفقیت محصول نمايش بصري نمايش بصري

٢ – نمايش بصري

سایر عناصر بصری موجود در محصول شما به همان اندازه کلماتی که استفاده می کنید مهم هستند. حتی بیشتر از کلمات ، عناصر بصری چیزی هستند که می توانیم آنها را در یک ثانیه ببینیم ، ثبت کنیم و درک کنیم. این نمایش ها می توانند شامل آیکون ها ، شکل ها، پس زمینه ها و غیره باشند.

نکته جالب در مورد نمایش های بصری در محصول شما این است که افراد در حال حاضر نمایش های تصویری زیادی در حافظه طولانی مدت خود دارند. این مورد در مورد نمادهای پرکاربرد مانند نماد اعلان وجود دارد. این بدان معناست که محصول شما برای کاربران قابل درک تر خواهد بود ، زیرا نیازی به توضیح آنچه که این نماد انجام می دهد نخواهید داشت.

Interaction design Interaction design IxD IxDآیکون ها آیکون ها برقراری ارتباط برقراری ارتباط تحقیقات کاربر تحقیقات کاربر جمع بندي جمع بندي رفتار زمان طراح طراح طراحان طراحان طراحي تعاملي طراحي تعاملي طراحی UX طراحی UX كلمات كلمات کوین سیلور کوین سیلور محصول شما محصول شما محصولات محصولات موفقیت محصول موفقیت محصول نمايش بصري نمايش بصري

٣ – اشكال فيزيك يا فضاها

اینها موارد ملموسی است که کاربر می تواند برای مدیریت و استفاده از محصول شما استفاده کند. این می تواند شامل سخت افزار واقعی هر رایانه ، ماوس ، صفحه نمایش (موبایل یا رایانه) ، کنترل کننده بازی یا صفحه کلید باشد.
همراه با کلمات و نمایش های تصویری ، این سه بعد آجر ساختمان تعاملات محصول شما با هر کاربر است. آنها ابزاری هستند که کاربر و محصول برای درگیر کردن و تکمیل هدف به آنها نیاز دارند – که همیشه دستیابی کاربر به هدف خود است

Interaction design Interaction design IxD IxDآیکون ها آیکون ها برقراری ارتباط برقراری ارتباط تحقیقات کاربر تحقیقات کاربر جمع بندي جمع بندي رفتار زمان طراح طراح طراحان طراحان طراحي تعاملي طراحي تعاملي طراحی UX طراحی UX كلمات كلمات کوین سیلور کوین سیلور محصول شما محصول شما محصولات محصولات موفقیت محصول موفقیت محصول نمايش بصري نمايش بصريInteraction design Interaction design IxD IxDآیکون ها آیکون ها برقراری ارتباط برقراری ارتباط تحقیقات کاربر تحقیقات کاربر جمع بندي جمع بندي رفتار زمان طراح طراح طراحان طراحان طراحي تعاملي طراحي تعاملي طراحی UX طراحی UX كلمات كلمات کوین سیلور کوین سیلور محصول شما محصول شما محصولات محصولات موفقیت محصول موفقیت محصول نمايش بصري نمايش بصري

٤ – زمان

این ابعادی است که در ابتدا بسیاری از طراحان برای درک آن تلاش می کنند. این بعد نه تنها به زمانی که کاربران برای محصول شما می گذرانند ، بلکه همچنین به هرگونه تأثیری که کاربر می تواند تشخیص دهد ، مربوط می شود. این شامل هر صدا ، لرزش و انیمیشن است – سایر راههای ارتباطی که می توانید در هنگام تعامل کاربر با محصول شما طی کنید.

Interaction design Interaction design IxD IxDآیکون ها آیکون ها برقراری ارتباط برقراری ارتباط تحقیقات کاربر تحقیقات کاربر جمع بندي جمع بندي رفتار زمان طراح طراح طراحان طراحان طراحي تعاملي طراحي تعاملي طراحی UX طراحی UX كلمات كلمات کوین سیلور کوین سیلور محصول شما محصول شما محصولات محصولات موفقیت محصول موفقیت محصول نمايش بصري نمايش بصريInteraction design Interaction design IxD IxDآیکون ها آیکون ها برقراری ارتباط برقراری ارتباط تحقیقات کاربر تحقیقات کاربر جمع بندي جمع بندي رفتار زمان طراح طراح طراحان طراحان طراحي تعاملي طراحي تعاملي طراحی UX طراحی UX كلمات كلمات کوین سیلور کوین سیلور محصول شما محصول شما محصولات محصولات موفقیت محصول موفقیت محصول نمايش بصري نمايش بصري

٥ – رفتار

این آخرین بعد، بعداً توسط کوین سیلور به مدل بعد ٥ اضافه شد و اغلب با بعد 4 اشتباه گرفته می شود. این قابل درک است ، زیرا این دو ویژگی در چند ویژگی همپوشانی دارند. این بعد مربوط به شکلی است که در آن طراحی تعاملی صورت می گیرد. جریانی که هر عمل یا حرکتی با آن واکنش ایجاد می کند.

جمع بندي

موفقیت هر محصول به این بستگی دارد که تعامل بین کاربر و کالا چقدر خوب باشد. به همین دلیل طراحی تعامل نقش مهمی در موفقیت محصول دارد. ٥ بعد طراحی تعامل که در بالا شرح داده شد ، به محصول ما کمک می کند تا به بهترین شکل با کاربران ارتباط برقرار کند. با یک متن گیج کننده یا یک آیکون / تصویر گمراه کننده ، نمی توانیم کاربران را در مسیر درست هدایت کنیم. بنابراین همیشه به این 5 نکته و درسهای ارزشمندی که از پروژه های واقعی می آموزید مشتاق باشید. فقط این 5 نکته نمی تواند به شما در رسیدن به هدف نهایی کمک کند ، هیچ چیز نمی تواند جایگزین تجربه عملی شود.

” طراحی تعاملی ایجاد گفتگو بین یک شخص و یک محصول ، سیستم یا خدمات است. این گفتگو هم ماهیت جسمی و هم احساسی دارد و در تعامل بین فرم ، کارکردها و فناوری که به مرور تجربه می شود ، نمایان می شود.”

جان کلکو- طراح

Tags

ارسال نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *