فرآیند طراحی محصول در طراحی صنعتی - آتی استودیو
نوامبر, 2020 بدون نظر مقالات

آیا تا به حال فکر کرده اید ، مردم هنگام انتخاب یک محصول خاص از کدام اصول پیروی می کنند؟ از هر ده خریدار هفت نفر اتفاق نظر دارند که ظاهر محصول اغلب در انتخاب آنها تأثیر گذار است.. بنابراین ، می توان نتیجه گرفت که مولفه های بصری یکی از پارامترهای تعیین کننده رقابت محصولات است. بنابراین طراحی جذاب و متفکرانه به ویژه برای چنین فضای رقابتی بسیار ضروری است. حال سوال اینجاست که طراحی محصول چیست و چه هدفی را دنبال می کند؟

طراحی محصول چیست؟

امروزه پیدا کردن یک جایگاه تجاری اشغال نشده و بدون رغیب تقریبا غیر ممکن است.
به همین دلیل حتی کالاهای نسبتا ساده نیز توسط تیم های متخصص در زمینه های مختلف ساخته می شود.
در فرآیند طراحی محصول ممکن است ده ها متخصص در زمینه های طراحان گرافیک ، طراحان UX ، انیماتورها ، متخصصان بازاریابی ، تحلیل گران تجارت ، محققان رفتار کاربر و غیره حضور داشته باشد.
این یک فرآیند پیچیده چند مرحله ای است که محل اتصال مهندسی، مدیریت و گرافیک است.
طراحی محصول درک جامعی از اینکه محصول نهایی چگونه به نظر می رسد؟ چه احساسی دارد؟ چه وظایفی را و با چه ابزاری حل خواهد کرد؟ فراهم می کند.

طراحی صنعتی و مراحل ساخت و روند ساخت یک محصول نهایی طراحی محصول . طراحی جذاب و متفکرانه . عناصر ، روند و الزامات طراحی محصول . طراحی محصول . اهداف . طوفان فکری . تعریف محصول طراحی صنعتی
طراحی صنعتی و مراحل ساخت و روند ساخت یک محصول نهایی طراحی محصول . طراحی جذاب و متفکرانه . عناصر ، روند و الزامات طراحی محصول . طراحی محصول . اهداف . طوفان فکری . تعریف محصول طراحی صنعتی

عناصر طراحی محصول

به طور رسمی طراحی محصول را می توان به 3 جز اساسی تقسیم کرد:

1.ظاهر   2.عملکرد   3.کیفیت

مطمئناً ، برای ایجاد یک محصول موفق و رقابتی ، باید به دقت تمام این سه نکته را بررسی کنید: یک ظاهر جذاب و مدرن ؛ یک قابلیت راحت که به کاربران امکان می دهد تا با نقاط ضعف خود کنار بیاید و به اهداف خاصی برسند، حداکثر در دسترس بودن ، عملکرد بالا و امنیت.

الزامات طراحی محصول

در مورد الزامات طراحی محصول ، تماما به مخاطب هدف انتخاب شده بستگی دارد.
دو انتخاب وجود دارد: اولین گزینه زمانی است که محصول برای بیشترین مخاطب ممکن طراحی شده باشد و تعیین اینکه دقیقاً چه کسی از آن استفاده خواهد کرد تقریباً غیرممکن است. به همین دلیل ، الزامات “مبهم” هستند. به عنوان مثال ، محصول باید با آخرین نسخه های سیستم عامل های محبوب سازگار باشد ، جمع و جور باشد ، سریع کار کند ، نقاط ضعف کاربر را برطرف کند (یک نیاز آشکار) و غیره.
انتخاب دوم به معنای وجود نیازهای مشخص مشتری برای طراحی محصول است (به طور معمول ، آنها در قالب مشخصات مورد نیاز ارائه می شوند). معمولاً شرکت توسعه دهنده باید چندین وایرفریم از طرح ممکن ارائه دهد که با تمام نیازها مطابقت داشته باشد ، تا مشتری گزینه ای را که بیشتر دوست دارد انتخاب کند.

طراحی محصول . طراحی جذاب و متفکرانه . عناصر ، روند و الزامات طراحی محصول . طراحی محصول . اهداف . طوفان فکری . تعریف محصول طراحی صنعتی
طراحی محصول . طراحی جذاب و متفکرانه . عناصر ، روند و الزامات طراحی محصول . طراحی محصول . اهداف . طوفان فکری . تعریف محصول طراحی صنعتی

 

اهداف طراحی محصول

بیایید در مورد در مورد اهداف و تئوری که باید توسط تیم توسعه دهنده طراحی محصول دنبال شود، صحبت کنیم.
بدون ناچیز شمردن، میتوان گفت که طراحی تعیین کننده ارزش (در زمینه حل برخی مشکلات و یا دستیابی به برخی اهداف)، عملکرد و مفید بودن محصول است.
از دیدگاه سازندگان، محصول باید به نوبه خود در اسرع وقت، ارزان و دقیق تولید شود.
همانطور که در عمل نشان می دهد، ایجاد یک سازش متعادل بین اهداف مصرف کنندگان و تولید کننده ، به خصوص هنگامی که نوبت به یک استارت آپ می رسد ، چندان آسان نیست.

روند طراحی محصول چیست؟

به طور کلی روند طراحی محصول 5 مرحله دارد:

بحث در مورد برنامه های رونمایی از محصول جدید در تیم ، برگذاری طوفان ذهنی
تعریف نقاط ضعف (تمایلات) مصرف کننده و راه حل های حذف آن ها (دستاورد)
ایجاد نیازهای دقیق محصول (مستند سازی مشخصات فنی)
تقسیم روند پیاده سازس محصول به سمت تکرار
آزمایش و اصلاح راه حل ایجاد شده براساس استفاده واقعی و تجربه کاربر هدف
به منظور پیاده سازی مداوم تمام پنج مرحله فوق ، ما لیستی جهانی از مراحل فرآیند طراحی محصول را تهیه کرده ایم و در زیر شرح داده ایم. مراحل فرآیند طراحی محصول شامل موارد زیر است:

1.طوفان فکری

اولین قدم برای طراحی یک محصول طوفان فکری است که در سال 1953 در ایالات متحده توسط الکس آزبورن پدید آمد. به عنوان یک قاعده ، دو گروه برای اجرای آن ایجاد می شوند. گروه اول شامل افرادی است که برای حل مشکل ایده تولید می کنند. گروه دوم متشکل از “کمیسیونی” است که با پردازش ایده های پیشنهادی سروکار دارد.

طوفان ذهنی خود از 3 مرحله تشکیل شده است.

تعریف مساله:

به طور خاص ، شما باید مشکل را اعلام کنید (در این مورد ، نیاز به ایجاد “مناسب” طراحی محصول است.) و شرکت کنندگان را برای هر دو تیم انتخاب کنید.

ایده پردازی:

این مرحله شامل خلاقانه ترین رویکرد است. شرکت کنندگان در این طوفان فکری هر ایده ای را که می توانند تصور کنند بیان می کنند ، هرچند دیوانه وار و غیر ممکن به نظر برسد. در اینجا کمیت مهم است و نه کیفیت. بنابراین لازم است که طبق قوانین زیر هدایت شوید:
بدون محدودیت ، هرچه بیشتر ایده ایجاد کنید.
حتی پوچ ترین و غیر استاندارد ترین ایده ها نیز باید مورد توجه قرار گیرند.
ایده ها می توانند ترکیب شوند و بهبود یابند.
هیچ انتقادی مجاز نیست – در این مرحله ، ایده ها به هیچ وجه نباید ارزیابی و نقد شوند.
انتخاب ایده آل ترین ایده ها در میان

پیشنهادها:

در این مرحله ، از تقدیر و انتقاد استقبال می شود. این مرحله معمولاً توسط تیم دوم انجام می شود.

2-تعریف محصول

بعد از طوفان مغزی ، وقتی همه ایده های مناسب برای محصول آینده انتخاب می شوند ، باید تعداد مشخصی از انتظارات (نیازها) عمومی را برای اجرای آن برجسته کنید. به عنوان یک قاعده ، خروجی یک لیست کاملاً انتزاعی است که وظیفه آن تشکیل یک رهنمود دقیق در مورد توسعه نیست ، بلکه تعیین جهت فعالیت های بعدی تیم است.

3- جمع آوری اطلاعات

تحقیقات حاوی جنبه های مختلفی است: تحقیقات بازار برای تعریف حضور رقبا ، تعریف روندها ، ارزیابی طول عمر احتمالی محصول و غیره.
به عنوان یک قاعده ، این وظیفه توسط بازاریابان و تحلیل گران تجارت حل می شود. نتایج این تحقیق زمینه های ساخت به اصطلاح پرتره مشتری را فراهم می کند.
به نوبه خود ، این پرتره ها به تیم شما درک بهتری از محصول نهایی می دهند. پرتره ای که به درستی تشکیل شده باشد شامل پارامترهایی مانند جنسیت ، سن ، وضعیت تأهل ، سطح درآمد ، محل زندگی (جغرافیا) ، شغل ، موقعیت شغلی ، مشکلات معمول ، نیازها ، ترس ها و خواسته ها و غیره است. در واقع شما پرسوناهای کاربران خود را بررسی می کنید.

4-طراحی کردن و اسکچ زدن

هر پروژه بزرگی با بودجه قابل توجه تنها از ایجاد طرح و اسکچ سود می برد. قبل از صرف زمان برای یافتن راه حل ها ، جهت جستجو باید با مشتری هماهنگ شود. اسکچ ها می توانند هنگام انتخاب مفهوم اصلی ، تا حدودی این جهت را کاهش دهند و فقط در این صورت کار با ترکیب ، طرح بندی ، ویرایش ، اصلاح مفهوم و غیره انجام می شود.

5-نمونه سازی اولیه (پروتوتایپ)

ایجاد نمونه اولیه اهمیت حیاتی کمتر از خود طراحی ندارد. توجه داشته باشید که نتیجه به دست آمده یک ظاهر نهایی زیبا نیست ، بلکه یک “اسکلت” از ظاهر محصول آینده است. با این وجود اجازه می دهد تا قابلیت ها ، روش های تعامل کاربر با محصول و شکل ظاهری اولیه آن وجود داشته باشد. ایجاد نمونه اولیه اجازه می دهد تا از بسیاری از اشتباهات و اصلاحات در آینده جلوگیری شود. این به صرفه جویی در وقت ، پول و اعصاب مشتری و مجری کمک می کند.

6-تدوین مشخصات

ساختن لیستی از مشخصات ذر واقع مراحلی است که در بالا ذکر شده اند. این لیست این امکان را به شما میدهد تا تمام نیازهای محصول نهایی و راه حل های ممکن را با حداکثر جزییات بررسی کنید. همچنین این مشخصات باید حاوی تمام محدودیت های مسئولیت ها، مهلت ها و هزینه ها باشد.این لیست ها و اطلاعات در مرحله تولید محصول ضروری است.

7-تولید نمونه های کارخانه ای

ساخت نمونه های پیش تولید به شما کمک می کند درک کنید که آیا ایده اصلی محصول برای کاربران واقعی زنده و جذاب است؟ یا شاید ارزش دارد که بردار فعالیت را به سایر نکات مهم منتقل کنید.
در مورد یک محصول فیزیکی ، این موضوع همچنین به شما امکان می دهد تا بدانید که بخشهای مختلف تولید کننده / پیمانکار ساخت برای تولید کالاهای توسعه یافته با سرعت و کیفیت لازم چقدر آماده هستند.
در مورد نرم افزار ، به چنین نمونه هایی MVP گفته می شود – نوعی برنامه Wireframe که دارای ضروری ترین قابلیت ها است.

8- تست کردن نمونه اولیه

آزمایش نمونه ها به شما امکان می دهد تا به موقع نقص محصول یا مغایرت با الزامات را شناسایی کنید. این قبل از این است که شما حتی یک روش گران قیمت (به عنوان یک قاعده) برای اجرای آن را شروع کنید. تولید و آزمایش نمونه ها را می توان به اندازه نیاز تکرار کرد تا زمانی که با تمام نیازها مطابقت داشته باشد و به اندازه کافی بازخورد مثبت مشتریان را بدست آورد.

9-شروع تولید و توسعه

در زمان شروع ساخت و تولید محصول ، شما از قبل مجموعه کاملی از مشخصات فنی با شرایط ، وظایف ، مسئولیت ها ، مهلت ها و بودجه کاملاً مشخص را در اختیار خواهید داشت. هدف شما این است که وظایف اصلی را به کارهای فرعی کوچکتر تقسیم کنید. (تا مهلت اجرای آنها از چندین هفته بیشتر نشود) و اولویت ها را تعیین کنید. امروزه در صنعت نرم افزار ، روش های Agile برای این کار استفاده شده است ، مانند Scrum یا Kanban.

10-ارائه تضمین کیفیت

در واقع ، فعالیت های تضمین کیفیت کلیه مراحل تولید محصول را شامل می شود، از جمله release , نگهداری بیشتر. با این وجود ، مسئولیت اصلی آنها در اطمینان از کیفیت محصول نهایی است. در صورت توسعه برنامه ، تیم QA وظیفه آزمایش قبل از انتشار را دارد که برای اطمینان از کیفیت محصول منتشر شده ، ، مطابقت آن با مشخصات الزامات و انتظارات مخاطبان هدف (آنها در مرحله تشکیل پرتره های مشتری تعیین می شوند) است.
بیایید جمع بندی کنیم همانطور که می بینیم ، طراحی یک محصول جدید روندی کاملاً پیچیده و چند مرحله ای است که مستلزم مشارکت متخصصان متنوع است. به همین دلیل است که اگر حتی در شرایط رقابت سخت قصد دارید یکی از موقعیت های پیشرو در بازار را بدست آورید ، قطعاً بدون کمک متخصصان واقعی نمی توانید این کار را انجام دهید. امروز با ما تماس بگیرید و ما بهترین شرایط را برای همکاری به شما ارائه خواهیم داد.

Tags

ارسال نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *